|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Bergh får till regeländringar?
Det är sedan länge konstaterat att Robert Bergh är den som står för de överlägset genomskinligaste stallkörningarna. Jag har aldrig sett att han blivit bestraffad för dem dock, men idag (V65-3 Skellefteå) undrar jag om han inte står för en prestation som jag hoppas det till slut blir lite debatt om. Kommer billigt till ledning med sin häst som står i 1,50 och släpper direkt till stallkamraten som står i 59ggr.
Den uppenbara lögnen i intervjun före är väl det värsta som jag ser det, stallkörning får man lov att räkna med som spelare men i det här fallet trodde jag inte ens Bergh kunde vara så uppenbar att han släppte efter det här uttalandet. "- 4 Bradley (V65-3) är en riktigt bra häst och hon blir bara bättre och bättre. Jag tror att jag har bästa hästen och kommer att köra därefter. Han ska räknas. - 6 Carros Joker (V65-3) blev för hetsig senast och galopperade. Nu är det autostart och det är en klar fördel. Han får jaga en plats i första hand." Personligen tycker jag det ska bli tillåtet med stallkörning. Det kommer alltid att finnas i en eller annan form och får de lov så kan de vara öppna med det i intervjuer på förhand. Som det ser ut nu så får travet lite dåligt rykte med alla uppenbara regelöverträdelser som domarna ser mellan fingrarna med eller har ett alltför grovmaskigt regelverk för att kunna göra något vettigt åt.
|
|
|
|
#2 |
Bergh Stinker!!!
Håller med fullständigt. Om inte han får stå till svars för detta, är det skandal!!!
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kommer själv ihåg (jag hade streck på båda) hans märkliga körning på V75...
"Kadett C.D. spelades till jättefavorit i V75-1 på Skelleftåtravet och de flesta spelare trodde att Robert Berghs häst hade en straffspark. In på upploppet ledde hästen men i slutskedet fick hästen se sig besegrad av stallkamraten Alekse" Den "drivningen" som Bergh utförde borde glatt alla djurvänner, men knappast de spelare som spikat Kadetten |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Carros joker äger han själv. https://www.travsport.se/hast/visa/673745/resultat
Den andra kusen verkar han bara vara delägare i. https://www.travsport.se/hast/visa/717761/resultat
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det är en ful fan.
Glömmer inte 13/8 -11 när han lät Aleksej vinna. Uppenbart vad han hade spelat på i det loppet!
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Håller med alla fullständigt! Riktigt korrupt rackare den där Bergh. Släppet idag var bland det sjukaste jag sett. Dessutom har han deklarerat att Bradley går klart bäst i spets så det gör det hela än sjukare (som att det inte räckte liksom).
Ni tar upp andra solklara fall med Bergh och jag bjuder på ett till. Detta gjorde faktiskt att jag tjänade en hel del pengar själv men det var lika uppenbart för det. Satt i spets med sin stora favorit (kommer ej ihåg vem tyvärr) med Manhattan D.K. i rygg. Istället för att bevaka enda hotet (Manhattan D.K.) i sista kurvan kör han undan allt vad det går och släpper ut den i stället. Osjysst mot alla som hade lirat favoriten... |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Japp, som delägare i hästen som hamnade i dödens pga att Bergh stallkörde känns det också surt. Vår häst fick gå ett omöjligt lopp i går men vi är ändå nöjda med insatsen.
Tyvärr kan jag inte säga att det är första gången vi varit upp mot två Bergh-hästar och kammat hem lite pengar. Han är "duktig" måste man säga. Synd att det gång på gång ses mellan fingrarna av tävlingsledningen. |
|
|
|
|
|
|
|